Meny

Gå til butikk

visuelt

12 fordeler med fargelegging (for barn OG voksne)

12 fordeler med fargelegging (for barn OG voksne)

Fargelegging er en aktivitet som de fleste barn setter pris på. På mye av materiellet jeg lager er det med små tegninger som kan fargelegges når en oppgave er løst som en liten bonus. Visste du at fargelegging også har...
Fortellersteiner som metode – billig, enkelt og engasjerende!

Fortellersteiner som metode – billig, enkelt og engasjerende!

Fortellersteiner er en billig, enkel og engasjerende måte å arbeide med tema på. Rett og slett et kinderegg! Alt du trenger er noen bilder, en saks, steiner, pensel og modge podge (syrefri og trygg å bruke) Les mer og finn...
Konkretkoffert: Konkreter i matematikk, lesing og skriving

Konkretkoffert: Konkreter i matematikk, lesing og skriving

Konkretkoffert er et fantastisk hjelpemiddel for både tilpasset opplæring og ikke minst for kreativ undervisning! Pakket og klar for å bli med i farta hvis du er faglærer, og hylleklar, organisert og ryddig hvis du er kontaktlærer. Fyll den med...
Eventyr | Undervisning: Å arbeide med eventyr som tema!

Eventyr | Undervisning: Å arbeide med eventyr som tema!

Å arbeide med eventyr som tema er alltid kjekt! Det åpner opp for mange innfallvinkler, mye lek og moro! Undervisningsopplegg med eventyr som tema er en støtte i form av ulike oppgaver knyttet til selve eventyret, samt generelt ordforråd, lese-...
Finmotorisk trening hos de yngste

Finmotorisk trening hos de yngste

Motorikk betyr evnen til å styre kroppens muskler. Man skiller mellom fin- og grovmotorikk. Grovmotorikken går på hjernens styring av muskler i bein, armer, bryst, nakke, rygg med flere. Dette er viktig for å kunne gå og være i generell...
Visuelt og taktilt arbeid i begynneropplæringen

Visuelt og taktilt arbeid i begynneropplæringen

Alle mennesker har ulike måter å lære på – dette vet vi også basert på egne erfaringer fra livet i skolen som elever. Noen snakker om ulike læringsstiler: visuell, auditiv og kinestetisk/taktil. En av de klassiske læringsstilene i norsk skole er «skriv...